Rembandenrevisie
Het reviseren van de remband begint met het demonteren en grondig reinigen. Aansluitend volgt een uitgebreide controle op slijtage van het staal en eventuele lagerbussen. De rem- frictiebanden worden ontroest, gestraald en gespoten.
De montage van de remvoering kan op verschillende manieren, vulcaniseren, klinken of met bouten en moeren.
Wanneer de banden gevulkaniseerd gaan worden, wordt er eerst een speciale vulcanisatielijm aangebracht, vervolgens wordt de voering op maat gemaakt en wordt alles onder spanning verhit in de oven. Door de hoge temperatuur hardt de lijm uit en geeft zekerheid dat het materiaal niet loslaat.
Bij klinken (klinknagels DIN7338B) wordt de voering geboord en verzonken met een speciale verzinkboor, op deze manier kan de voering snel worden aangebracht op de stalen band.
Met messing bouten en moeren (DIN963) gebruiken wij een andere verzinkboor met conische kop.
Daarnaast is klinken, koudlijm, bouten en moeren of een combinatie hiervan ook mogelijk, we adviseren hierin graag.
In de meeste gevallen zijn de delen dezelfde dag weer klaar.
Uiteraard kunnen wij de rembanden ook in een gewenste RAL kleur spuiten.
Toepassingen
Lieren
Kranen
Offshore
Grondverzet
Machinebouw
Liften
Marine
Rembanden, remblokken frictiebanden, remplaten, frictieplaten.